Gezond eten uit het vuistje

Niets is zo lekker als even snacken uit het vuistje. Ideaal als die snacks ook nog eens gezond zijn.  In totaal zetten we drie heerlijke, gezonde snacks op een rij. 

Deze snacks zijn snel te bereiden, supergezond en zitten boordevol belangrijke voedingsstoffen. Natuurlijk kan je overal van deze snacks genieten. Vlak voor een work-out, tijdens je werk of als je een goede film aan het kijken bent.

Avocado-Kip mini wraps

Onze persoonlijke favoriet? Avocado-kip wraps! Deze wraps zijn in verschillende formaten te bereiden. Als je het liefst de wraps uit je vuist eet, kies dan voor een mini-variant. Deze snack zit boordevol goede voedingsstoffen en het allerbelangrijkst: Avocado.

De werking van avocado is goed voor je energietoevoer en zelfs je vruchtbaarheid. Wat avocado de afgelopen jaren voor de mensheid heeft betekent, kan geen wereldleider aan tippen. Zó lekker is avocado! Becel introduceerde net daarom een gloednieuwe variant op hun Original, namelijk Becel met avocado- en limoenolie, heerlijk op brood of op toastjes en wraps.

Om deze snack te bereiden heb je alleen maar wat avocado, kipfilet en eventueel wat zure room om de wrap lekker smeuïg te maken nodig. Wil je deze mini-wrap nog gezonder maken, dan kies je voor spelt wraps!

Snoepgroente

Je hebt ze misschien wel eens in de supermarkt voorbij zien komen: snoepgroente. Vrijwel alle supermarkten doen tegenwoordig aan dit fenomeen mee, en vaak breiden ze hun gamma alleen maar uit. De bekendste snoepgroente zijn de (cherry-)tomaatjes, waar je eindeloos van kan blijven genieten. De tomaatjes zijn gezond, boordevol voedingsstoffen en on-ge-loof-lijk lekker.

Een andere soort snoepgroente die je niet mag missen, zijn de snoeppaprika’s. Deze paprika’s hebben een oranje kleur en zijn heerlijk zoet. Je smelt weg als je er eentje eet, omdat ze zo’n prettige zoete smaak hebben. Omdat ze ook nog eens gezond zijn, kan je deze gezonde snack aan de lopende band blijven eten.

Tenslotte kan je nog kiezen voor de snoepkomkommer. Weliswaar is de snoepkomkommer wat zeldzamer, aangezien het aanbod momenteel nog beperkt is. Echter is de snoepkomkommer supergezond en bijzonder lekker.

Door jouw gezonde snacks af te wisselen tussen deze drie soorten groente, kan je een gevarieerde snack aan jouw snack-aanbod toevoegen.

Sushi

Niet alle soorten sushi zijn even gezond: maar wel als jij ze zelf maakt! Maak sushi-stukjes met bijvoorbeeld tonijn en krab, zonder mayonaise of andere slechte toevoegingen, en je haalt een heerlijke snack in huis. Deze snack kan je op ieder moment van de dag eten en zijn ook voor feestjes een aanrader.

Je kunt zelf kiezen of je grote sushi-stukken maakt of kleinere. Ook kan je voor quinoa-rijst of spelt-rijst kiezen om jouw sushi nog gezonder te maken!