Zo val je 3 kilo af in één week

Wil je van die overtollige kilo’s verlost worden en liefst zo snel mogelijk? 3 kilo vermageren in één week tijd lijkt erg veel, maar het is zeker mogelijk. Hoeveel gewicht je verliest hangt van verschillende factoren af, je huidige gewicht en levensstijl bijvoorbeeld. Hoe meer je weegt, hoe meer en hoe sneller je kan vermageren. Lees hier hoe je het doet.

De basis: groenten en sport

Om snel gewicht te verliezen moet je meer calorieën verbranden dan je eet. Het is belangrijk om jezelf niet uit te hongeren want dat zorgt ervoor dat je metabolisme vertraagt. De basis van dit dieet is dan ook het eten van groenten en sport.

Welke groenten?

Tijdens deze week mag je zoveel groenten eten als je wil. Kies voor groenten die weinig koolhydraten bevatten, bijvoorbeeld: groene bladgroenten, kolen, komkommer, champignons en tomaten. Kook of stoom de groenten en maak wat extra om mee te nemen als tussendoortje. Eet elke dag maximum 2 stukken fruit.

Noten, eieren, vette vis of mager vlees

Tijdens elke maaltijd mag je een kleine portie noten, vette vis, mager vlees of een eitje eten. Dit zal ervoor zorgen dat je een verzadigd gevoel krijgt.

Dit eet je deze week niet

Junkfood en snoep zijn uiteraard verboden deze week. Ook alle bewerkte voedingsmiddelen die suikers, kleur- en bewaarmiddelen bevatten zijn uit den boze. Koolhydraten zoals aardappelen, brood en rijst mogen met mate worden gegeten.

Zo ziet je bord eruit

Meer dan de helft van je bord zijn gekookte en rauwe groenten. Een vierde bestaat uit noten, eieren, vette vis of mager vlees, en een heel klein beetje rijst of aardappelen.  Op je bord liggen alle kleuren van de regenboog en je eet elke dag iets anders. Als dessert krijg je een stuk fruit.

Beweeg!

Elke morgen en elke avond ga je een uurtje sporten, kies voor een intensieve sport zoals lopen of zwemmen. Probeer ook gedurende de dag meer te bewegen, ga met de fiets naar het werk en neem de trap i.p.v. de lift. Als je een hond hebt, doe elkaar dan een plezier en maak een lange wandeling. Door de extra beweging krijg je meer energie en het maakt je gelukkiger.

Verwen jezelf elke dag

Beloon jezelf elke avond na je workout. Je hebt wel een klein stukje pure chocolade verdient, niet? Een kleine beloning zorgt ervoor dat je je dieet goed zal volhouden. Overdrijf niet, het gaat echt over een kleine beloning. Je beloning mag niet meer dan 100 calorieën bevatten. Wie zei dat een dieet niet leuk kan zijn? 

Ben je nog niet op het juiste gewicht? Doe er dan een weekje bij!