Tips voor gezonde lunches op het werk

Inhoud

Laten we eerlijk zijn, het is niet altijd makkelijk om buitenshuis te lunchen. Toch is heel belangrijk om hier even de tijd voor te nemen. Een gezonde, voedzame lunch zorgt voor voldoende energie om de rest van de dag door te komen. Niet onbelangrijk als je nog werk voor de boeg hebt. Wanneer je zelf je lunch maakt, weet je precies wat er in zit en kun je dus een bewuste keuze maken. Een goedgevuld eigen lunchtrommetje is dan ook de manier om ’s middags dat calorierijke koekje of reep te kunnen weerstaan. Aan de slag dus!

1. Kook ’s avonds wat extra

’s Morgens heb je vaak weinig tijd om iets uitgebreids te koken. Maak daarom ’s avonds wat extra, laat dit afkoelen en neem het de volgende dag mee in een bakje. Voor het diner nemen we immers wel vaak de tijd om gezond te koken. Sommige gerechten zijn de volgende dag zelfs (ook koud) extra lekker, bijvoorbeeld pastasalade, frittata of quiche.

2. Een goede voorbereiding

Als het gaat om gezond lunchen is een goede voorbereiding écht het halve werk. Zorg daarom aan het begin van de werkweek voor een goed gevulde voorraad- en koelkast. Niks is zo saai als elke
dag hetzelfde te eten. Zorg dus dat je voldoende verschillende recepten en ingrediënten hebt om te kunnen variëren.

3. Word vrienden met de diepvries

Een vriezer en gezond? Klinkt tegenstrijden, maar een vriezer kan absoluut bijdragen aan een gezondere leefstijl. Sommige dagen ben je zo moe in de avond dat je geen zin hebt om te koken. Betekent dat je ook de volgende dag een vette lunch moet nemen? Niet als je in de vriezer nog een lekkere soep of roerbakschotel hebt liggen!

Het meenemen van een zelfgemaakte, gezonde lunch hoeft niet per se veel tijd te kosten. Het geheim is vooruitdenken, extra koken en een goedgevulde voorraadkast. Neem bovenstaande tips
mee en je zult zien dat het snel went. Wees trots dat je goed voor je lichaam zorgt!